امیرصدراامیرصدرا، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 24 روز سن داره

دنیای کودکانه و امیرصدرا

اگر محرکهای لازم فراهم نشود ...

1392/7/15 15:20
461 بازدید
اشتراک گذاری

اگر محرک های لازم فراهم نشود ...

برای ترتیب دادن بازی ها و سرگرمی ها جهت کودکان پیش دبستانی نیازی به تدارک و تهیه ی وسایل خاص و گران قیمت نیست. زیرا اغلب این وسایل در خانه و مهد کودک به آسانی یافت می شوند. کودکان برای یادگیری آن چه که در پیرامونشان می گذرد آمادگی کامل دارند و اگر برای آن ها محرک های لازم و کافی فراهم نشود خسته و بی حوصله خواهند شد. از این رو نقش بزرگسالان در یاری دادن و ایجاد انگیزش در کودک به منظور تمرین مهارت های جدید و بازی های خلاق بسیار مهم و اساسی است.

عروسک های انگشتی _ دستکشی و چوبی

این نوع اسباب بازی ها در پرورش عواطف کودک نقش بسیار ارزشمندی دارند. به طور کلی کودک میتواند مطابق میل خود با آن ها بازی کند نقش های مختلف به آن ها بدهد و از این طریق احساسات خود را بیان نماید. علاوه بر این او را به حرف زدن ترغیب می کنند.

هر چه اسباب بازی ساده تر باشد بیشتر باعث تحریک نیروی تخیل کودک می شود. این اسباب بازی ها باید هم نرم باشند و هم از نظر اندازه مناسب تا کودک بتواند به راحتی آن ها را در دست گیرد.

عروسک های قابل شست و شو و در عین حال نرم که کودک بتواند به آن ها لباس بپوشاند یا لباس آن ها را در آورد برای کودک جذابیت بیشتری دارند.

با یک لنگه جوراب یا دستکش می توانید یک عروسک دستکشی درست کنید. از دکمه یا مهره برای آن ها چشم و بینی و از کمی پارچه زبان و از کاموا به عنوان مو استفاده کنید. این کار را می توانید روی قاشق های چوبی هم امتحان کنید و با آن ها عروسک های نمایشی بسازید. 

تجربه من : با قرار دادن یک عینک بر روی لوله قوری و باز و بسته کردن در قوری هنگام صحبت کردن قوری تونستم یک عروسک با مزه برای بچه های کلاسم بسازم. این کار رو میشه با قابلمه های کوچک و بزرگ امتحان کرد و یک خانواده چند نفری از قابلمه ها رو ساخت و به جاشون حرف زد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)