امیرصدراامیرصدرا، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 24 روز سن داره

دنیای کودکانه و امیرصدرا

دانستنیهای اوایل 4 سالگی صدرا

1393/5/6 12:52
1,465 بازدید
اشتراک گذاری

دانستنیها و علایق اوایل  4 سالگی صدرا

 

1- خیلی به زبان علاقه داری از وقتی سی دی FROG  را میبینی با حروف انگلیسی آشنا شده ای و شعرشو تکرار میکنی . برای هر حرفی صداشو هم یاد میده و میگه

EVERY LETTER HAVE A SONG 

  a C says K   , ....

- ماه اخیر به نوشتن حروفشون علاقمند شده ای و سر هر حرفی میگی stop کنید و میگی برات بنویسیم  بعد خودت نوشتن اون حرف را تمرین میکنی .

تقریبا بیشتر حروف انگلیسی را میشناسی و هر حرفی را  در لباس یا تابلو ها میبینی اسمشو میگی .

گاهی هم با اسباب بازیهات شکلهاشون را درست میکنی .مثال  T . یا با نخ J درست میکنی و 

برای K  ( یک کار جالب کردی که برای منو بابایی خیلی جالب بود که به ذهنت رسید ) ایستادی و یک دستت را بردی بالا و یک پات هم آوردی جلو در هوا نگه داشتی و شعرشو خوندی a K says K

 

2- رنگها را کاملا به زبان فارسی و انگلیسی میشناسی و من هیچ مشکلی در این مورد با شما ندارم . گاهی هم بعضی رنگها را نصفه فارسی نصفه انگلیسی میگی مثلن میگی مامان این وایته این آبی .

شبکه نسیم وقتی مینویسه ن س ی م میدوی جلو و رنگهاشون رو خودت به صورت خودجوش میگی اگر هزار بار هم پخش کنند این آیتم را هر بار میگی . رد بلو .یلو . گرین.

دو رنگ صورتی و سفید را اغلب  در محاورات روزمره ات دوست داری به فارسی نگی . و مثلن  میگی مامان اون قاشق پینک را میخام  یا لباس وایت میخام .

 

3- شکلها را هم همینطور  به فارسی و به انگلیسی میشناسی . نمیدونم دلیل اصلیش چیه  ولی فکر کنم  از بخش شکلها ی  قسمت سی دی  بی بی  انیشتن  خیلی آموختی .  و خیلی راحت تجسم فضایی روی شکلها داری . Circle. Triangle . Rectangular. Square .  و گاهی به فارسی میگی گاهی به انگلیسی . لوزی هم یاد گرفته ای و دیدم نشستی و پاهات را از هم باز کردی و به پاهای بابایی چسبوندی و گفتی مامان لوزی شد . درمورد شکلهای مختلف با وسایل و ... از این کارها زیاد میکنی. هنوز پنج ضلعی و شش ضلعی را نمیشناسی و مقاومت میکنی.

 

3- همچنان علاقه فوق العاده به بازی با آجر و اسباب بازیهایی داری که باید با ذهنت مهندسی کنی و بسازی .

اینروزها من برای وسیله بازی شما دچار کمبود اطلاعات شدید شده ام و ایده جدیدی ندارم . البته منتظرم جواب آزمون پونا هستم .

 

4- چندماه اخیر هرروز از سرکارم برات کاردستی پرینت میگرفتم و تا میرسیدم خونه میگفتی امروز چی برام اوردی . وای  از اون روزی که یادم میرفت . خلاصه سرت گرم میشد به بریدن و چسباندن و کامل کردن کاردستی . کاردستیها را از وبلاگ کودک من پیدا میکردم . دستشون درد نکنه. بابایی هم حسابی شاکی میشد که همش روی زمین کاغذ میریزه و ... . درعوض حالا که میبینه انقدر در بریدن مهارت پیدا کردی خوشش میاد .

اوایل کلی با فاصله می بریدی و سفیدی ها زیاد بود ولی حالا انقدر دقیق و خوب و سریع میبری بدون اینکه دور کادرت سفیدی اضافی داشته باشه . هووووورا جشن

 

5- اینروزها که ماه رمضان است بعدازظهر ها که از مهد میایی میگیم بهت بخوابی شب میریم بیرون .انقدر دوست داری که میری میخابی ( تویی که هیج جوری زورم نمیرسید بخوابونمت )  بعد بلند میشی میگی مامان خوابیدم .شب میریم بیرون . ماهم میگیم باشه . حسابی ذوق میکنی . این جزو علایق این روزهات است .

6-علاقه زیادی به وسایل آشپزی داری و ازما خواسته ای برات وسایل آشپزی جایزه بگیریم. کامیون هم اولویت بعدی است .

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (1)

نظرات (0)