امیرصدراامیرصدرا، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 11 روز سن داره

دنیای کودکانه و امیرصدرا

بازیهای مسافرتی برای کودک به همراه شما

1393/6/24 13:15
950 بازدید
اشتراک گذاری

بازی های مسافرتی برای کودک شما

فوت و فن | بازی های مسافرتی برای کودک شما اگر بلد باشید بچه ها را در ماشین سرگرم کنید، سفر رفتن با بچه ها با غرغر دائمی آن ها همراه نیست! در این مطلب چند نوع بازی را که به درد مسافرت می خورند یاد می گیرید.
 

شما هم هر بار قرار است با ماشین به مسافرت بروید، درمانده می شوید که چطور بچه ها را در طول راه سرگرم کنید؟ خب، حق هم دارید! نشاندن وروجک ها در یک فضای کوچک و سربسته آن هم به مدت چند ساعت کار بسیار سختی است اما اگر سرگرم شان کنید و با آن ها بازی کنید، نه تنها غر و لند و شیطنت آن ها را تحمل نخواهید کرد بلکه راه طولانی سفر برای تان تبدیل به خاطره ای خوشایند می شود اما نکته این جاست که دقیقا در ماشین یادتان می رود باید از چه بازی هایی کمک بگیرید! پس این بازی ها را یک بار با ما مرور کنید.

این آهنگ چی بود؟
آهنگ یک برنامه کودک یا آواز را زمزمه کنید ولی کلمات آن را نخوانید. حالا از بقیه بخواهید حدس بزنند کدام آهنگ است. هر کی زودتر حدس زد، برنده است!

بازی با الفبا را بلد هستید؟
برای بچه هایی که خواندن الفبا را تازه یاد گرفته اند، این بازی بسیار دوست داشتنی است. شما باید از همه بخواهید برای خودشان یک حرف الفبا را انتخاب کنند. هر کس زودتر به یک تابلوی راهنمایی یا پلاک ماشین اشاره کرد، حرفی که دوست دارد را انتخاب کرده و بقیه باید حرف دیگری را برای خودشان انتخاب کنند. به محض رسیدن به حرف الفبای مخصوص خودتان، آن را بلند اعلام کنید! فرقی نمی کند روی پلاک ماشین های دیگر پیدایش کنید یا روی تابلوی راهنمایی یا تبلیغاتی کنار جاده.

حدس بزن من چی هستم؟
این همان بیست سوالی خودمان است! شما یک شیء، شخصیت، حیوان یا... را انتخاب می کنید و بعد از بچه ها می خواهید حدس بزنند شما چه هستید؟ بعد می توانید جاها را عوض کنید.

کی زودتر به حرف «ی» می رسه؟
اگر 2 فرزند دارید، این بازی الفبایی حسابی می تواند آن ها را سرگرم کند. یک سمت جاده را به کوچولوی اولی و سمت مقابل را به کودک دوم اختصاص دهید و از بچه ها بخواهید حرف نوشته شده روی پلاک ماشین ها را بخوانند اما باید حواس شان باشد که به ترتیب حروف الفبا عمل کنند. مثلا اگر یک ماشین با پلاک الف رد شد، باید صبر کنند تا ماشین دیگری با پلاک ب عبور کند و به همین ترتیب. هر کس زودتر به حرف «ی» برسد برنده است. فقط طوری وانمود کنید که شما جلو نشسته اید و حواس تان به حروف روی پلاک ها هست تا کسی تقلب نکند!

بازی و ریاضی
بازی های ساده ای مثل هپ، یک مرغ دارم یا شمارش حیواناتی که از کنار جاده رد می شوند هم به سرگرمی بچه ها کمک می کند و هم آن ها را با ریاضی آشتی می دهد. شما می توانید هر حیوان یا هر نوع درخت یا تابلوی راهنمایی را به یک نفر اختصاص دهید. در پایان کسی که عدد بیشتری دارد برنده است.

حرف اول، حرف آخر
این بازی بی شباهت به اسم و فامیل نیست. یک زمینه را مشخص کنید. مثلا حیوانات یا غذاها. بعد تک تک اسم یک حیوان یا غذا را ببرید. نفر بعد باید با حرف آخر کلمه شما شروع کند. مثلا اگر شما بز را نام بردید، فرزندتان باید بگوید زنبور! البته برای بزرگ ترها مشاعره هم دقیقا همین شکلی اجرا می شود!

من دارم می رم خرید!
این بازی هم با الفبا سر و کار دارد. نفر اول این طور شروع می کند که «من دارم می رم خرید. می خوام آب معدنی بخرم.» نفر دوم باید چیزی را بگوید که با حرف «ب» شروع می شود اما باید حرف نفر قبلی را هم تکرار کند.

مثلا «من دارم می رم خرید، می خوام آب معدنی بخرم با بستنی!» نفر بعد باید کلمه ای را با «پ» اضافه کند و بعد به همین ترتیب اما همه باید همه چیزهایی را که تا به حال گفته شده تکرار کنند.

نمونه دیگر این بازی به این صورت است که مامان با این جمله شروع می کند: «من می رم زرگری!» بابا در ادامه می گوید: «مامان می ره زرگری، منم می رم آهنگری.» نفر بعد باید بگوید: «مامان می ره زرگری، بابا می ره آهنگری، منم می رم شیشه گری.» نفر بعد باید به همین ترتیب ادامه بدهد و کلمه جدیدی بر همین وزن بگوید. ضمن این که کلمات بقیه را هم تکرار کند. کلماتی مثل ریخته گری، رفوگری، مسگری، درودگری، رفتگری و...

 
منبع :برترینها
پسندها (1)

نظرات (0)